“Neden Burada Çalışmak İstiyorsun?” Nasıl Cevap Verilir?

admin

Administrator
Yönetici
Bu soru birçok iş görüşmesinde karşımıza çıkıyor. Şaşırtıcı bir şekilde, çoğu insan buna iyi cevap vermeye hazır değil. Bu soruyu, bir şirkette ödevinizi yaptığınızı göstermek ve ideallerinizin ve hedeflerinizin görüşme yaptığınız şirketinkilerle aynı doğrultuda olduğunu göstermek için başka bir değerli fırsat olarak düşünün.

Sadece misyon beyanlarının değer verdiklerini söylediği her şeye nasıl değer verdikleri hakkında gevezelik etmeyin ya da broşürlerinden öğrendiğiniz şirket kültürünü övmeyin. Söyleyecek ayırt edici bir şeyiniz olsun.

Bu stratejileri deneyin ve çok daha iyi durumda olacaksınız.

1. Ağızdan Ağıza​


Mevcut veya geçmiş çalışanlardan haber aldınız mı? Şimdi, geçmişte orada çalışan birkaç bağlantınız olduğunu veya şu anda orada çalışan arkadaşlarınızın arkadaşları olduğunu söylemenin zamanı gelmiş olabilir. Parlak raporlar aldığınızı söylemekte fayda var; görüşmecinizin kendini iyi hissetmesini sağlar ve birazcık hafiyelik yaptığınızı gösterir!

2. Sosyal Medya​


Bu şirketin özellikle kazanan bir sosyal medya platformu var mı? Facebook’u ilgi çekici kullanımlarından veya Twitter’daki kötü varlıklarından bahsetmeyi düşünün. Bu aynı zamanda nişanlı olduğunuzu ve bununla sosyal medyaya ayak uydurmak için yeterli olduğunuzu gösterir.

3. Ortaklık​


Örneğin, araştırmanızı yaptıysanız ve orada LinkedIn’de çalışan kişileri tanıyorsanız ve belirli bir model fark ettiyseniz – o şirketin çoğu çalışanının ortak noktası gibi görünüyor – o zaman bundan bahsedin! Ortak noktanın ne olduğunu bulmak için zaman ayırdığınızı gösterin ve sonra buna nasıl uyduğunuzu açıklayın.

4. Liderlik​


Şirketin ortaya koyduğu ürün veya hizmet hakkında olumlu konuşmak elbette iyidir, ancak sektördeki veya küresel ölçekteki liderlikleri hakkında yorum yapmak daha da iyidir. Topluluk katılımları veya hayırseverlikleri hakkında konuşun.

5. Benzersizlik​


Her şeyden önce şirketi bu kadar benzersiz yapan şeyin ne olduğunu kabul edin. Ne için gittiklerini gerçekten anlamak için onları yeterince incelediğinizi gösterin ve ardından başarıları için onlara iltifat edin. Bu arada, benzersizliklerinin sizinkiyle nasıl mükemmel bir şekilde eşleştiğini gösteriyor!

6. Geçmişi/Geleceği​


Şirketin kökenleri ve geçmişteki başarıları hakkında konuşun… veya ileriyi ne kadar iyi düşünebileceğinizi göstermek ve şirketin hedeflerinin sürekli değişen bir endüstride gerçekleştirildiğini tasavvur etmek için ileriye doğru ilerleyin. Şirketin geleceğine zaten yatırım yaptığınızı gösterin.

7. Kişisel Olun​


Her şey başarısız olursa, şirkete olan takdirinizi kendinizin bir yönüne bağlayın. Mümkün olduğunca spesifik olun. Şirkette herhangi biriyle kişisel bir etkileşiminiz oldu mu? Şimdi bunun hakkında sohbet etmeye başlama zamanı. Unutmayın, buna cevap vermenin doğru bir yolu yok, sadece iyi cevaplarsanız kazanabileceğiniz birkaç ekstra bonus puan.
 
Üst